IDo עידו כץ לתקשורת מניעה

המהפכה התעשייתית 1760 באה בגל הראשון עם שינויים טכנולוגיים ובהמשכם המצאת מנוע הקיטור. עוד מאיץ להוצאת האנשים הרחק מביתם הפכה את העולם עם המצאת הרכב . בשנת 1769, לפני 250 שנה בערך, הומצא רכב הכביש הראשון שנע באמצעות מנוע קיטור על ידי המכונאי הצרפתי ניקולס יוסף קוגנוט. הרכב הזה היה מהיר פי 10 מעגלה עם סוס. החיבור של המצאה זאת בהמשך עם המצאת פס הייצור וההבטחה המפורסמת של פורד "מכונית לכל פועל" ייצרה מעגל פלאים שהוציא סופית המוני אנשים מהבית, בין השאר כדי לייצר מכוניות שיביאו אותם לעבודה. עד תחילת המהפכה התעשייתית אנשים עבדו במלאכות ובחקלאות בסביבה הקרובה לביתם. מכאן והלאה , התאפשר מה שיצר בהמשך את הפקקים באיילון.

מהפכת הדיגיטל מסתמנת בתקופה הנוכחית כמהפכה שתחזיר את העבודה אל הבית. לראשונה בתולדות האנושות – אנשים יכולים לעבוד בחלק ניכר מהעבודות מכל מקום שבו הם נמצאים, בית, תאילנד, צימר בצפון – זה אפשרי!
מעגל הפלאים מתהפך! האמצעי, הוא גם"בית החרושת" המעסיק אלפי "פועלים" זה האינטרנט והמיחשוב.

כמו כל שינוי יש כבר כאלה שאימצו הרגלים של ניהול עצמי שהשינוי הזה מחייב. רבים עדיין הולכים בסבך של התמודדות עם שלל אתגרים שניתן לקרוא עליהם שטף של מאמרים בגלובס ודה מרקר.

בעבודה שלי מול מנהלים מתחוללת הדרמה הזו שמזמינה אותם לרמה הבאה של ניהול עצמי, ניהול זמן, ניהול ומנהיגות עם אנשיהם, מנהיגות הורית שתחבר את המשפחה ואת הבית למצב החדש.