IDo עידו כץ לתקשורת מניעה

מה רוצה מנהל מעובד? מה משפיע על קבלתו לעבודה?

מחקרים מראים זויות שונות ומעניינות.
הזכרו בפרדיגמות ובדפוסי המחשבה שמלווים אתכם לראיון. הזכרו בעמדה שאתם נוקטים כלפי כתיבת קורות החיים שלכם. הזכרו במאמצים שאתם משקיעים בפיתוח האישי. יכול להיות שרבים ורבות מפספסים?

ב- 1997 קבע ה- Oecd:
נטיות, עמדות, יחס לעבודה 4.6
מיומנויות תקשורת 4.2
ניסיון בעבודה קודמת 4.0
המלצות מעסיקים 3.4
הערכות מקצועיות 3.2
לימודים קודמים 2.9
תוצאות מבחני העסקה 2.5
רמה אקדמית 2.5
מוניטין מוסד הלימודים 2.4
המלצות מורים 2.1

בלוג מנהלים – בלומלידרס 2017 מדבר על 3 גורמים שבהם יש צורך להתאמה ערכית של עובדים מדור ה- X:
מוטיבציה של העובד – האם נובעת מההתאמה הערכית, חיבור למטרה הארגונית, פתיחות להערכת העמיתים.
פתיחות לאימון – האמונות המגבילות, השיאפות, עד כמה האמונות המגבילות משפיעות, כמה העובד פתוח להתפתח. כמה רצון יש לו להתפתח באופן עצמאי.
תכניות העובד להצליח – כמה התאמה יש לעובד לתפקיד מבחינת נטייה מקצועית, כמה יש לעובד מכוונות עסקית לעשייה ולרווח.

המצב החדש מחייב אותך ואותי כמאמן קריירה לאמץ דפוסים חדשים בהתנהלותנו מיסודה. לא רק הדרך שאנחנו מוכרים את עצמנו משתנה. ההתבוננות על שוק העבודה אמורה להיות מושפעת מהאינפוט הוא ששווה בעצם למקד את עצמנו (בלי לזנוח דברים אחרים) לפתח את הערכים שלנו, את תפישות חיינו, את אישיתנו, את ההרגלים שלנו ומי אנחנו כבני אדם. בנוסף, מיומנויות התקשורת שלנו הם דבר מכריע היום כשעבודת צוות כל כך חשובה. אני צריך לדעת ליחצן את עצמי ואת הארגון שלי.

אז מי שנולד לפני דור ה- Y – מה כדאי לעשות? מרדית ויילס מנכ"ל בלומלידר ממליץ למנהלים מה שכנראה כל אחד מאיתנו יאלץ לעשות בעצמו:
"כשאתה מתכונן ליציאתם הקרובה של ה- בייבי בומרס והמעבר שלהם לדומיננטיות דור המילניום בכוח העבודה, אל תשכוח מעובדיך הנוכחיים. תאמן אותם, לאמן אותם ולעזור להם להתכונן לשינויים הממשמשים ובאים. הכינו את עובדיכם שיקומו להתמודד עם האתגרים העומדים לפניכם יחד."

חזרה לבלוג – הנעות החיים